21.6.12

Ταξίδια στους δρόμους της μουσικής

Σήμερα 21 Ιουνίου είναι μια μέρα που μας ταιριάζει πολύ εμάς τους Έλληνες.
Δοξάζουμε το βασιλιά Ήλιο τη μεγαλύτερη μέρα του χρόνου, ακούμε μουσική, αυτήν την αρχέγονη έκφραση του ανθρώπου που σήμερα γιορτάζουμε τη Παγκόσμια Ημέρα της ευρωπαικής Μουσικής και καμαρώνουμε για τον πολιτισμό μας καθώς σήμερα συμπληρώνονται τρια χρόνια λειτουργίας του Μουσείου της ακρόπολης.
Στη Σέρρες σήμερα υπάρχουν αξιόλογες εκδηλώσεις .Δείτε εδώ
Πάμε μια βόλτα και από την Αθήνα ...

Πάμε μια βόλτα στο Μουσείο Ακρόπολης

Το μουσείο γιόρτσε τα  τρίτα του γενέθλια  και μπορείτε να περιηγηθείτε στην υπέροχη ιστοσελίδα του

14.6.12

Ζει και ζει ζει ο βασιλιάς ο Ηλιος ζει!!!

Καλό καλοκαίρι λοιπόν σ΄όλα τα παιδιά που αποχαιρετούν σήμερα το δημοτικό σχολείο. Μεγάλη μέρα ξημέρωσε : "Ο  βασιλιάς ο ήλιος ζει" φωνάζουν τα τζιτζίκια και έχει ντυθεί την ολόχρυση στολή του. Ολόλαμπρος στο θρόνο του φωτίζει και ζεσταίνει τις καρδιές μας που διψούν για χαρά και ανεμελιά !
Ο μεγάλος μας ποιητής Οδυσσέας Ελύτης έγραψε το υπέροχο αυτό ποίημα φυλακίζοντας εικόνες του καλοκαιριού και ο Λίνος Κόκκοτος το έβαλε στα χείλη όλων μας. Εγώ με τη σειρά μου το αφιερώνω σ΄όλα τα πιτσιρίκια που σαν τζιτζίκια ανέμελα θα ξεχυθούν για να απολαύσουν αυτό που αγαπούν περισσότερο από κάθετι: το καλοκαίρι τους. Το λαμπρό, ελληνικό, γαλάζιο και υγρό καλοκαίρι τους!!!
Πάνω από όλους όμως το αφιερώνω  στο Χρυσάφη μου που αποχαιρετά για πάντα σήμερα την ανεμελιά του Δημοτικού.

12.6.12

«Με λογισμό και μ’ όνειρο», Οι φιλόλογοι Σερρών αναδεικνύουν το έργο τους.


Την Παρασκευή 22 Ιουνίου 2012 στο Αμφιθέατρο της Δημόσιας κεντρικής Βιβλιοθήκης Σερρών  οι φιλόλογοι του Ν.Σερρών παρουσιάζουν τις εκπαιδευτικές τους δράσεις στο πλαίσιο της Ημερίδας ανάδειξης του έργου τους .
Σύμφωνα με το επίσημο έγγραφο-πρόσκληση των συμβούλων Φιλολόγων Πηνελόπης Τζιώκα και Γιάννη Κιορίδη: "Η ημερίδα αυτή ως δημιουργικός επίλογος της σχολικής χρονιάς 2011-12 είναι αφιερωμένη στον καθηγητή της τάξης και δικαιωματικά ο λόγος ανήκει στους μάχιμους και μαχητικούς εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εργάζονται «με λογισμό και μ’ όνειρο», καινοτομούν, δημιουργούν, συνεργάζονται, μιλούν, συνομιλούν, διαλέγονται και μοχθούν για μόρφωση και πολιτισμό, μέσα σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες. Συγχρόνως, αποτελεί μια ευκαιρία συναδελφικής επικοινωνίας, επιστημονικής ανατροφοδότησης, ενίσχυσης της διάθεσης για συνεργασία μεταξύ μας και ενδεικτικής παρουσίασης του έργου μας στην κοινωνία.
Η ημερίδα διοργανώνεται σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Σερρών και υποστηρίζεται από το Σύνδεσμο Φιλολόγων Ν. Σερρών, με τη βοήθεια του οποίου θα εκδοθούν και τα σχετικά πρακτικά σε ειδικό τόμο που θα περιλαμβάνει και εργασίες συναδέλφων σχετικές με το επιστημονικό μας αντικείμενο, τη διδακτική μεθοδολογία και παιδαγωγικά ζητήματα, συνεισφέροντας με αυτόν τον τρόπο στον δημόσιο επιστημονικό διάλογο του κλάδου μας".

7.6.12

Η βία σε πρώτο πλάνο...

Τα είπε ο Θουκυδίδης πριν από 2.500 χρόνια , εμείς γιατί δεν μαθαίνουμε;;;
 Ιστορίαι, Βιβλίο 3, κεφάλαιο 82.2

"...ἐν μὲν γὰρ εἰρήνῃ καὶ ἀγαθοῖς πράγμασιν αἵ τε πόλεις καὶ οἱ ἰδιῶται ἀμείνους τὰς γνώμας ἔχουσι διὰ τὸ μὴ ἐς ἀκουσίους ἀνάγκας πίπτειν· ὁ δὲ πόλεμος ὑφελὼν τὴν εὐπορίαν τοῦ καθ’ ἡμέραν βίαιος διδάσκαλος καὶ πρὸς τὰ παρόντα τὰς ὀργὰς τῶν πολλῶν ὁμοιοῖ..."

Απόδοση Ε.Κ.Βενιζέλου. "Διότι εν καιρώ μεν ειρήνης και ευημερίας και αι πόλεις και οι ιδιώται διαπνέονται από ευγενέστερα αισθήματα, καθόσον δεν περιπίπτουν υπό την πίεσιν αναποτρέπτων αναγκών. Αλλ' ο πόλεμος, αφαιρών ολίγον κατ' ολίγον από τους ανθρώπους την καθημερινήν ευμάρειαν, γίνεται διδάσκαλος βίαιος, και τείνει ν' αφομοιώση τας διαθέσεις των πολλών προς την παρούσαν αυτών κατάστασιν".
Ας στοχαστούμε...πως καταντήσαμε και ας ξαναδιαβάσουμε το ποίημα που ο νομπελίστας Günter Grass αφιέρωσε στην πατρίδα μας. Ντρέπομαι και μαυροφορώ ως Αντιγόνη για την κατάντια


Η ΝΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Είσαι πολύ κοντά στο χάος, γιατί δε συμμορφώθηκες πλήρως στην αγορά
κι απομακρύνεσαι απ’ τη χώρα, που ήτανε κάποτε λίκνο για σένα.

Ό,τι με την ψυχή ζητούσες και νόμιζες πως είχες βρει
τώρα σαν κάτι περιττό αποβάλλεις και το πετάς μες στα σκουπίδια.

Ολόγυμνη σαν οφειλέτης διαπομπεύεται, υποφέρει η χώρα εκείνη
που έλεγες πως της χρωστάς ευγνωμοσύνη.

Στη φτώχια καταδικασμένος τόπος, τόπος που ο πλούτος του
τώρα στολίζει τα μουσεία: λάφυρα που έχεις τη φροντίδα Εσύ.

Κείνοι που χίμηξαν με την ορμή των όπλων στη χώρα την ευλογημένη με νησιά
στολή φορούσαν και κρατούσαν τον Χέλντερλιν μες στο γυλιό τους.

Καμιά ανοχή πλέον δε δείχνεις στη χώρα που οι συνταγματάρχες υπήρξαν σύμμαχοι ανεκτικοί.

Χώρα που ζει δίχως το δίκιο, μα με εξουσία που επιμένει πως έχοντας αυτή το δίκιο
ολοένα σφίγγει κι άλλο το ζωνάρι.

Σε πείσμα σου η Αντιγόνη μαυροφορεί - σ’ όλη τη χώρα
πενθοφορεί και ο λαός της που κάποτε σ’ είχε φιλοξενήσει.

Μα οι ακόλουθοι του Κροίσου έχουν στοιβάξει έξω απ’ τη χώρα,
στα θησαυροφυλάκιά σου, ό,τι σαν μάλαμα αστράφτει.

Πιες, επιτέλους, πιες κραυγάζουν επίτροποι σαν μαζορέττες
μα ο Σωκράτης σού επιστρέφει γεμάτο πίσω το ποτήρι.

Σύσσωμοι, ό,τι σου ανήκει, βαριά θα ρίξουν την κατάρα
θεοί, αφού η θέλησή σου ζητά ξεπούλημα του Ολύμπου.

Χωρίς του πνεύματος τροφή, τότε κι εσύ θα καταρρεύσεις
δίχως τη χώρα που ο νους της, Ευρώπη, εσένα έχει πλάσει.

(απόδοση στα ελληνικά Γιάννης Ευθυμιάδης - Σοφία Γεωργαλλίδη)

4.6.12

Η ερευνητική εργασία "Πολίτες στον ψηφιακό κόσμ﨨


 Πολίτες στον ψηφιακό κόσμο

Ξεκινώντας πριν από μήνες το Φεβρουάριο του 2012 μαζί με τους 16 μαθητές  που επέλεξαν το θέμα «Πολίτες στον Ψηφιακό κόσμο», δεν μπορούσα να φανταστώ πως το  ταξίδι της έρευνας  μας θα οδηγούσε σε τέτοια αποτελέσματα.
Οι μαθητές ως πολίτες πλέον οι ίδιοι μιας ηλεκτρονικής ανοιχτής και διαδικτυακής  κοινωνίας  θέλησαν να διερευνήσουν όλες τις δυνατότητες που μας παρέχονται σε προσωπικό, κοινωνικό, πολιτιστικό και πολιτικό επίπεδο μέσα από τα νέα ψηφιακά μέσα και τα κατάφεραν περίφημα.
Χωριστήκανε σε τέσσερις υποομάδες και επέλεξαν να διερευνήσουν πιο συγκεκριμένα την ψηφιακή καθημερινότητα του πολίτη, την επικοινωνία μέσα από  τα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και την ψυχαγωγία στον ψηφιακό κόσμο για να καταλήξουν στους ψηφιακούς κινδύνους και την επίδραση τους στη ζωή των εφήβων.
Οι μαθητές κάθε υποομάδας συνέγραψαν και παρέδωσαν την ερευνητική τους έκθεση για κάθε υπόθεμα και ετοίμασαν παρουσιάσεις, αφίσες και βίντεο τα οποία και πρόβαλαν την ημέρα παρουσίασης των projects του σχολείου. 


Α΄υποομάδα:    Η Ψηφιακή καθημερινότητα του πολίτη      
Β΄υποομάδα: Επικοινωνία και κοινωνικά δίκτυα
Γ΄υποομάδα: ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Δ΄υποομάδα : ψηφιακοι κίνδυνοι