16.2.15

Το χαμόγελο του παιδιού στο 3ο Γυμνάσιο Σερρών

Τη Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015 στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του σχολείου για την πρόληψη ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό και την ενδοσχολική βία, επισκέφτηκε το 3ο Γυμνάσιο Σερρών μετά από πρόταση της υπεύθυνης εκπαιδευτικού για τις δράσεις πρόληψης κ. Σύλιας Ζέττα και πρόσκληση του Συλλόγου Διδασκόντων,  η κ. Ματίνα Γαβριήλογλου, ψυχολόγος και υπεύθυνη των εκπαιδευτικών παρεμβατικών προγραμμάτων του «χαμόγελο του παιδιού».
Το «χαμόγελο του παιδιού» είναι ένας εθελοντικός οργανισμός, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Κύριο μέλημά του είναι να προασπίσει τα δικαιώματα των παιδιών όχι μόνο στη θεωρία αλλά στην πράξη, καθημερινά, 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες το χρόνο. Να εξασφαλίσει τα απαραίτητα για τη σωματική, ψυχική και πνευματική ισορροπία τους. Δραστηριοποιείται έντονα στον τομέα της ενημέρωσης και της αντιμετώπισης των φαινομένων του σχολικού εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας και έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με το Υπουργείο Παιδείας για την υλοποίηση παρεμβατικών ενημερωτικών προγραμμάτων στις σχολικές μονάδες.







Η κ. Γαβριήλογλου πραγματοποίησε 4 εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στα ισάριθμα τμήματα της Α΄ Γυμνασίου διάρκειας 1 διδακτικής ώρας, στο πλαίσιο της οποίας προσπάθησε να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες σχετικά με το σοβαρό ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού. Χρησιμοποιώντας το εργαλείο της ημιδομημένης κατασκευασμένης ιστορίας παρουσίασε μια μικρή ιστορία στους μαθητές δίνοντας τους την ευκαιρία να «βιώσουν» καταστάσεις, συναισθήματα και ρόλους και να συνδιαμορφώσουν τις συμπεριφορές των ηρώων αλλά και την εξέλιξη της ιστορίας.
Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν απόλυτα θετικά  στην όλη διαδικασία, ενεργοποιήθηκαν και συμμετείχαν με ενδιαφέρον οδηγώντας την ιστορία σε λύσεις που καταδίκαζαν «εκφοβιστικές» συμπεριφορές και στάσεις. Αντίθετα κατέληξαν, συμφωνώντας όλοι πως απαραίτητο στοιχείο της σχολικής και κοινωνικής ζωής είναι ο σεβασμός του άλλου και η προσπάθεια διαφύλαξης του από όλους.
 Στη συνέχεια η κ. Γαβριήλογλου ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για τρόπους αντιμετώπισης και διαχείρισης φαινομένων σχολικού εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας, τονίζοντας τη σημασία της πρόληψης και της διαμόρφωσης ενός θετικού σχολικού κλίματος.